Jak nie umrzeć – Rola diety w zapobieganiu, zatrzymywaniu i przeciwdziałaniu naszym 15 najlepszym zabójcom

Dr Greger opublikował na początku sierpnia 2016 ( KLIKNIJ TU) ponadgodzinny wykład, w którym skupił się na uświadomieniu, jak wielki wpływ na naszych potencjalnych najlepszych zabójców ma nasza dieta.

2014-08-25-Home20Banner700x620

Wykład jest pełen humoru, anegdot i słucha się go z niekłamaną przyjemnością. Jednak dla leniwych najważniejsze fakty z wykładu przedstawiamy poniżej. Wszystkie są wnioskami z poważnych, medycznych badań naukowych.

– Na początku dr Greger podzielił się osobistym doświadczeniem rodzinnym, które pchnęło go do zajęcia się medycyną. Jego babcia cierpiała na chorobę serca, która skazała ją na chroniczny ból w klatce piersiowej i nogach, co w konsekwencji spowodowało poruszanie się na wózku inwalidzkim. Lekarze dali jej już medyczny wyrok śmierci, jednak ona podjęła się zmiany diety…i po 3 tygodniach nie tylko porzuciła wózek inwalidzki, ale każdego dnia potrafiła o własnych siłach chodzić na 10 milowe spacery. Pożyła jeszcze 31 lat dłużej, aż do wieku 96 lat.

Choroba wieńcowa (zabójca nr.1 w zachodniej cywilizacji) prawie nie występuje w Ugandzie. Okazało się, że tam je się dużo warzyw i ziaren bogatych w skrobię, a źródłem białka są prawie tylko rośliny. Ich poziom cholesterolu jest porównywalny z grupą wegan z zachodniej cywilizacji.

– W Stanach Zjednoczonych choroba wieńcowa występuje ponad 100 razy częściej niż w Ugandzie.

– Miażdżyca zaczyna się w nas rozwijać już w dzieciństwie. Prawie wszyscy (na diecie amerykańskiej) w wieku 10 lat mają nadmiary tłuszczu w swych tętnicach. Z biegiem lat ta tendencja się pogłębia, a po 30 roku życia często powoduje zawały serca, udary mózgu, zaburzenia naczyniowe, tętniaki itd. Przebadani chorzy, po przejściu na odżywianie oparte na pełnoziarnistych, roślinnych źródłach, nie tylko zatrzymali zatłuszczanie tętnic, ale tętnice zaczęły się ponownie otwierać. Zdziałała to sama dieta, bez operacji i zażywania leków.

– Jednym z największych sekretów medycyny jest fakt, że ciało, jeśli damy mu odpowiednie warunki, ma tendencję do leczenia się samoistnie.

Nowoczesne leki na anginę mogą przedłużyć możliwość wykonywania ćwiczenia o najwyżej…33,5 sekundy! Za to przejście na wegańskie odżywianie powoduje możliwość bezbólowego chodzenia po górach.

Rak jest drugą przyczyną śmierci u współczesnego człowieka. Krew u mężczyzn na diecie wegańskiej ma prawie 8krotnie większą moc w redukowaniu raka prostaty, już po niecałym roku. Krew u kobiet na diecie wegańskiej powoduje, że krew jest o wiele bardziej wroga dla raka piersi, już po 2 tygodniach uszkodzonych komórek jest o wiele mniej.

– Codzienne ćwiczenie fizyczne pomaga w walce z rakiem, ale dopiero zastosowanie ćwiczeń razem z dietą roślinną daje duże efekty.

Z największego badania naukowego w historii dotyczącego raka i diety wynika, że wegetarianie mieli rzadziej rozwiniętego raka, niż osoby spożywające mięso.

– Spożywanie dużej ilości białek zwierzęcych (nie chodzi o samo mięso, ale również produkty mleczne) zwiększa 4krotnie ryzyko śmierci na raka, więc jest porównywalne z paleniem papierosów.

– Trzecim zabójcą człowieka jest Przewlekła obturacyjna choroba płuc (POChP) – można jej zapobiec i leczyć za pomocą diety opartej na roślinach.

– Czwarty zabójca to udary. 98% populacji amerykańskiej ma niedobór potasu, bo spożywa za mało roślin. Najlepsze źródła potasu to: zielenina, fasole i daktyle.

– Piąty zabójca to nieszczęśliwe wypadki.

– Szósty zabójca to choroba Alzheimera – tu najważniejsze jest zapobieganie. Zaleca się zminimalizowanie przyjmowania tłuszczy nasyconych (występują głównie w produktach mięsnych i mlecznych, ale też w oleju kokosowym i oleju palmowym). Mięsożercy są 2,18-2,99 razy bardziej narażeni na rozwój demencji starczej, niż wegetarianie.

– Siódmy zabójca to cukrzyca typu II – możemy jej zapobiegać, zatrzymać, a nawet uwstecznić za pomocą diety opartej na roślinach. Podano przykład, gdzie już po 18 dniach pacjent nie potrzebował już przyjmować nawet 1 zastrzyku insuliny dziennie, dzięki zmianie diety. „Umiarkowani” mięsożercy mają 23krotnie większe ryzyko śmieci na cukrzycę, a Ci spożywający dużo białek zwierzęcych nawet 73krotnie.

– Przyczyna śmierci nr 8 to awaria (niewydolność) nerek. Powodują ją: zwierzęce białka, zwierzęce tłuszcze i cholesterol. Produkty zwierzęce ponadto powodują zakwaszanie nerek (potrafi ono zniszczyć ich delikatną strukturę), a roślinne są albo neutralne, albo wręcz alkalizujące.

– Na dziewiątym miejscu zabójczej listy są choroby oddychania. Zwiększenie spożywania owoców i warzyw wzmacnia nasz układ immunologiczny.

– Zabójca nr 10 to samobójstwo – jedzący zdrowiej mają lepsze nastroje, ryzyko rozwoju depresji spada około dwukrotnie. Już po 2 tygodniach po wykluczeniu mięsa (w tym też ryb) jest widoczna znaczna poprawa nastroju. Nastroju nie udało się poprawić w przypadku żadnej innej modyfikacji dietetycznej.

– Na 11 miejscu są infekcje krwi. Przykładowo bakteria E.Coli rozprzestrzenia się w wyniku sięgania po kurczaki z hodowli przemysłowej. Zakażenie następuje jeszcze przed obróbką cieplną.

– 12. miejsce zajmuje chroniczna choroba wątroby. Odżywianie się oparte na roślinach jest udowodnionym sposobem na skuteczną walkę z nią.

Wysokie ciśnienie tętnicze (nadciśnienie) zajmuje 13 pozycję. Już od lat 20tych wiadomo, że roślinne produkty je obniżają. W plemiennym szpitalu, gdzie były dobre warunki do wykrywania różnych faktorów ryzyka śmierci, po przebadaniu ponad 1800 pacjentów w ciągu 2 lat, nie było nawet jednego przypadku wysokiego ciśnienia tętniczego. Przy zdrowym odżywianiu, nie ma tendencji do podnoszenia się ciśnienia tętniczego wraz z wiekiem.

– Z badania 80 tysięcy kalifornijczyków wynika, że weganie mają najniższe BMI, najniższe ryzyko zachorowalności na cukrzycę oraz nadciśnienie.

– Przedostatnie (14.) miejsce na liście zajmuje choroba Parkinsona. Produkty mleczne zawierają neurotoksyny, które wywołują chorobę Parkinsona. Można po prostu odstawić mleko – „jednak co się wtedy stanie z Twoimi kośćmi”? Nauka mówi, że spożywanie mleka zwiększa ryzyko łamania kości. Po przebadaniu 100 tysięcy osób przez okres 20 lat, osoby spożywające nawet jedną szklankę mleka dziennie miały zauważalnie większe ryzyko śmierci, chorób serca i raka. Za to 3 szklanki mleka dziennie spowodowały prawie 2krotnie większe ryzyko przedwczesnej śmieci.

– Ostatnie miejsce zajmuje zapalenie tkanki płucnej.

Dieta oparta na roślinach zapobiega prawie wszystkim (bez 5tej) przyczynom śmierci z listy, zatrzymuje ponad połowę z nich (nr 1,2,3,6,7,8,10,12,13), niektóre (1,2,3,7,13) jest w stanie zatrzymać/zniwelować całkowicie.

– Leki na powyższe choroby zabijają w Stanach Zjednoczonych ponad 100 tysięcy osób rocznie. Patrząc więc na śmiertelność spowodowaną skutkami ubocznymi leków, jest to szósta przyczyna śmierci u współczesnych Amerykan.

Dieta, która potrafi zniwelować najczęstsze przyczyny śmierci, powinna być standardową. Dieta wegańska jest więc jedyną optymalną.