Dr Greger w kuchni – nowy ulubiony napój Dr Gregera :)

Dr Greger w kuchni – nowy ulubiony napój Dr Gregera 🙂

Dziś przedstawimy kolejny klip ze świeżo stworzonej listy 10 najbardziej popularnych w roku 2017. Trzecie miejsce zajął przezabawnie zaprezentowany przepis video (https://www.youtube.com/watch?v=VDMOFa8iRqo ) na nowy ulubiony napój Dr Gregera, smacznego! 🙂

 

Przy tworzeniu użyto warzyw bogatych w azotany, które otwierają nasze tętnice i zwiększają wydolność naszych płuc.

Przygotuj 5 wielorazowych torebek spożywczych (z zamknięciem strunowym). Każda z torebek będzie zawierała porcję na 1 dzień do przechowania w zamrażarce, dla zachowania świeżości napoju i jego dobroczynnych właściwości zdrowotnych.

Do każdej z torebek włóż:

– umytą łodygę selera naciowego

– małą marchewkę

– połowę czerwonej papryki (można zastosować pomarańczową albo żółtą)

– małę cebulę dymkę z zieleniną

– 1/5 małego buraka

– 1/5 surowej papryczki Halapeńo (opcjonalnie)

– niecały centymetr świeżego korzenia kurkumy [do kupienia w sklepach ekologicznych, jak również ostatnio w takich sieciówkach jak Carrefour czy Auchan – przypis autora wpisu]

– szklankę świeżego jarmużu

– szklankę świeżej natki pietruszki

Do stworzenia napoju użyj blendera kielichowego, najlepiej o dużej mocy. Jeśli używasz blendera o niższej mocy, pokrój powyższe składniki na mniejsze kawałki, zanim umieścisz je w torebce strunowej.

Do blendera dodawaj kolejno:

– 1 szklankę soku pomidorowego lub wielowarzywnego (ważne żeby nie zawierał dodatkowej soli)

– 1 szklankę kostek lodowych

– 1/8 łyżeczki świeżo zmielonego pieprzu

– ½ łyżeczki chrzanu (gotowego, albo własnego, mogą być też małe kawałki korzenia chrzanu)

– sok z połowy cytryny [polecam cytryny z rolnictwa ekologicznego – wtedy nie zatruwamy się mocno rakotwórczym imazalilem używanym jako konserwant przy tańszych cytrusach – przypis autora wpisu], dodatkowo można dodać otartą skórkę

– zawartość przygotowanej torebki

Dla jeszcze większej oszczędności czasu, możesz przygotować sobie zawczasu miksurę soku, cytryny i przypraw – wtedy stworzenie koktajlu każdego dnia będzie się składało z tylko 3 kroków: wlania odpowiedniej ilości mikstury, dodania kostek lodu i dodania zawartości torebki.

Włącz blendowanie, w jego czasie wykonaj 10 „burpees” (przysiad podparty → wyrzut nóg do tyłu → pompka → powrót do przysiadu podpartego → wyskok z przysiadu, ręce kierują się ku górze). Po ćwiczeniach wyłącz blender, wlej koktajl do słoika, dodaj słomkę wielorazowego użytku.

Napój jest niezwykle orzeźwiający, zawiera „górę” składników odżywczych. Ciężko jest sobie wyobrazić zdrowszy napój. Dr Greger czasem dodaje do niego trochę orzechów włoskich albo pestek z dyni albo kawałek awokado.

Przepis wzięty z najnowszej książki Dr Gregera „How not to die. Cookbook”, wydanej w USA w grudniu 2017 [polskie tłumaczenie będzie wydane w 2018 roku – przypis autora wpisu].

Czekamy na komentarze, jak Wam smakuje ta prosta zdrowotność 🙂