Jak wzmocnić połączenie umysł-ciało

 

Spośród niemożliwej do przecenienia bazy wiedzy, którą dr Greger i jego zespół tworzą całkowicie za darmo, znaleźć można (tu) film o wzmocnieniu połączenia umysł-ciało.

Telegraficzny skrót informacji z powyższego video:

Znane są różne sposoby na pozbycie się czkawki, np. żucie cytryny, wdychanie pieprzu, zjedzenie łyżki masła z orzeszków ziemnych.

– Sposób na pozbycie się czkawki za pomocą kontroli oddechu: największy możliwy wydech, głęboki wdech, wstrzymanie oddechu przez 10 sekund, dodatkowy wdech, wstrzymanie oddechu przez 5 sekund, finalnie trzeci wdech i wstrzymanie oddechu przez 5 sekund. W czasie tych trzech kumulujących się wdechów, objętość płuc osiąga swą funkcjonalną życiową pojemność, a to powoduje powrót do normalnego oddechu.

– Nerw błędny (ciągnie się od mózgu, poprzez klatkę piersiową aż do żołądka), łączy układ nerwowy z układem odpornościowym, funkcjonuje jako mechanizm przeciwzapalny.

– Wschodnie dyscypliny takie jak: joga, QiGong i Zen proponują spowolnienie oddychania.

– Serce ma zmienne tempo skurczy: gdy wdychasz powietrze bije szybciej, gdy wydychasz – wolniej. (Polecamy sprawdzić na sobie, to naprawdę działa! – przypis PSW)

Praktykowanie wolnego oddychania przez kilka minut dziennie może wywołać pozytywny, utrzymujący się efekt przy takich problemach jak np. astma, rehabilitacja sercowa, nadciśnienie, chroniczny ból mięśni, nadciśnienie wywołane przez ciążę, depresja, lęki, PTSD, bezsenność i wydolność organizmu.

Zalecana częstotliwość wolnego oddychania to około 5,5 cykli na minutę <czyli cykl (wdech + wydech) zajmują około 11 sekund>, czasy wdechu i wydechu powinny być sobie równe.

– Musimy jednak pamiętać żeby oddechy były płytkie i naturalne, żeby uniknąć hiperwentylacji.